Disciplina „MANAGEMENTUL CALITĂȚII”, își propune să faciliteze dezvoltarea la studenți a competențelor privind operarea cu termeni specifici Sistemului de Management a Calității prin prisma standardelor internaționale ISO 9000 în vederea proiectării, asigurării, ținerea sub control și îmbunătățirea continuă a calității. Unitățile de conținut ale cursului vizează așa aspecte semnificative, ca factorii de influenţă asupra calității prodiselor și serviciilor atât la nivel national cât și la nivel global, funcţiile managementului calităţii, standardele şi sistemele de management al calităţii aplicate la nivel international, determinarea costurilor calității, aplicarea auditului calităţii, managementul calităţii totale și controlul calității.
Competențele profesionale formate în cadrul cursului             „MANAGEMENTUL CALITĂȚII”, sunt: operarea cu conceptele, teoriile, metodele și instrumentele fundamentale de natură economico-financiară în realizarea sarcinilor profesionale; organizarea și monitorizarea activităților organizației în conformitate cu cadrul normativ și exigențele mediului ambiant; aplicarea instrumentelor manageriale de evaluare a eficacității și eficienței activităților, de identificare și mobilizare optimă a rezervelor și măsurilor de sporire a eficacității și eficienței, inclusiv prin crearea și raționalizarea  structurii organizatorice și a sistemelor de management al calității;  identificarea și gestionarea informațiilor adecvate și relevante în vederea dezvoltării și extinderii activităților de afaceri derulate.
Dezvoltarea competențelor menționate mai sus este facilitată de combinarea iscusită a metodelor de predare-învățare-evaluare tradiționale cu metode  contemporan, bazate pe transformarea studentului în actor activ al procesului de predare-învățare, și anume:  metoda dezbaterilor,    activitatea în grup, problematizarea, studiul de caz, metoda proiectului, parteneriatul cu studenții în realizarea unor activități etc.
Disciplina „MANAGEMENTUL CALITĂȚII” este adresată în primul rând studenţilor Facultăţii Electronică şi Telecomunicaţii, dar poate fi utilă şi altor studenţi şi doctoranzi care se ocupă cu efectuarea cercetărilor economico-statistice, cu calcule de prognoză și elaborarea deciziilor strategice.
Competențele obținute de studenți în cadrul acestui curs le vor oferi capacitatetea să acţioneze mai prompt în diverse situaţii referitoare la crearea şi asigurarea calității produselor/serviciilor în termene cât mai scurte; reducerea costurilor de producţie; satisfacerea la un nivel superior a consumatorilor etc.


       Cursul este destinat studentilor anului I, Master a programului de stidii    Mentenanța și Managementul Rețelelor de Telecomunicații.

        Însușirea disciplinei „Organizarea și Analiza economico-financiară a întreprinderii din telecomunicații” va permite studenților să înțeleagă mai profund rolul analizei activității economico-financiare, obiectul și metoda ei, să studieze procedeele metodice de analiză a indicatorilor rezultativi și să-și clarifice sursele de informație necesare, pentru a efectua analiza economică, să cerceteze fenomenele şi procesele ce au loc în cadrul entităţii, să stabilească relaţiile de cauzalitate şi factorii care condiţionează modificarea indicatorilor de performanţă.

     Astfel, disciplina formează următoarele competențe profesionale:

1.       Disecarea părților componente ale obiectului analizei economice;

2.       Aplicarea tehnicilor de studiere prealabilă și apreciere calitativă a indicatorilor;

3.       Aplicarea algoritmului de calcul a influenței factorilor după metodele de calcul cantitativ a legăturilor cauzale în sistemele deterministe;

4.       Selectarea surselor de informație utilizate în analiza economică;

5.       Aprecierea îndeplinirii programului de producție și comercializare în scopul argumentării rezultatelor obținute;

6.       Evaluarea asigurării entității cu resurse umane și utilizarea lor rațională în procesul de producție;

7.       Estimarea gradului de asigurare al entității cu mijloace fixe și a eficienței utilizării potențialului tehnic pentru desfășurarea unei activități profitabile;

8.       Aprecierea gestionării eficiente a resurselor materiale în baza normării stocurilor de materii prime și material;

9.       Ilustrarea tehnicii de analiză factorială a indicatorilor de profit în scopul identificării disponibilităților și posibilităților de dezvoltare a entității;

10.   Determinarea performanțelor entității prin prisma examinării etapelor procesului de analiză economico-financiară a ratelor de rentabilitate;

11.   Evaluarea gestiunii eficiente a patrimoniului entității;

12.   Analiza indicatorilor ce caracterizează strategia entității din punct de vedere a capacității de plată;

13.   Evaluarea capacității entității de a genera numerar, precum și a necesităților entității de a utiliza fluxurile de numerar, respectiv a momentului și siguranței generării lor.


Sectorul telecomunicațiilor se bazează pe prestare serviciilor în care atât echipamentele, cât și relația cu clienții reprezintă temelia organizației, iar succesul companiilor din acest sector are la bază succesul gestionării unei relații optime cu clienții lor.

            “Statistica este o știință care ne ajută să luăm decizii și să efectuăm concluzii în prezența variabilității”.

            „STATISTICA ÎN TELECOMUNICAŢII” are la bază etapele de cercetare statistice care sunt considerate elementele necesare pentru efectuarea oricărei analize statistice, cum ar fi: colectarea datelor, prelucrarea datelor, analiza datelor și formularea concluziilor.

 Statistica în sectorul telecomunicațiilor, are ca obiectiv:

·         cercetarea fiabilității echipamentelor;

·         relația dintre clienți și furnizorii de servicii;

·         mentenabilitatea și disponibilitatea pentru creșterea calității serviciilor oferite și, prin urmare, câștigarea satisfacției clienților.

         O altă aplicație în statistică este reprezentată de înțelegerea comportamentului clienților și definirea variabilelor semnificative care au un rol important în analiza relației cu clienții, acest lucru realizându-se prin instrumente și tehnici analitice și statistice puternice precum Analiza factorilor explicativi și confirmatori, Analiza de regresie și Analiza Varianței (ANOVA), Analiza de cluster, precum și Analiza de clasificare.

            „STATISTICA ÎN TELECOMUNICAŢII”, urmăreşte formarea la studenţi a deprinderilor de a raţiona economic, de a interpreta logic informaţiile statistice, de a aplica judicios metodele specifice, de a interpreta corect rezultatele aplicării deprinderilor metodice, astfel încât după parcurgerea cursului să-şi poată însuşi un adevărat instrument de investigare şi cunoaştere a fenomenelor economice şi sociale cu caracter de masă.

Disciplina „STATISTICA ÎN TELECOMUNICAŢII” este adresată în primul rând studenţilor Facultăţii Electronică şi Telecomunicaţii, dar poate fi utilă şi altor studenţi şi doctoranzi care se ocupă cu efectuarea cercetărilor economico-statistice, cu calcule de prognoză și elaborarea deciziilor strategice.

 

II. PRECONDIŢII DE ACCES LA DISCIPLINĂ/MODUL

 

        Cerinţele prealabile la însuşirea disciplinei „STATISTICA ÎN TELECOMUNICAŢII” sunt cunoştinţele dobândite la cursurile de MATEMATICĂ I,II (analiza matematică, algebra liniară, ecuaţii diferenţiale, teoria probabilităţilor), ECONOMIE GENERALĂ (microeconomie și macroeconomie), ECONOMIA RAMURII, ECONOMETRIE, CERCETĂRI OPERAȚIONALE, BAZE DE DATE etc.

        La rândul său disciplina „STATISTICA ÎN TELECOMUNICAŢII” stă la baza studierii următoarelor cursuri de pregătire profesională în domeniul Telecomunicaţiilor şi anume: MANAGEMENT (managemenul financiar, management investițional, managementul proiectului, management strategic), MARKETING, CONTABILITATE (contabilitatea financiară, contabilitatea întreprinderii),  etc.

 

Managementul performanței sprijină obiectivele generale ale organizației prin corelarea obiectivelor profesionale ale fiecărui individ cu misiunea generală a companiei. Actualmente,  managementul performanței este perceput drept un sistem integrat în care managerii și angajații lucrează împreună pentru a stabili obiectivele, pentru a evalua și a revizui modul în care acestea sunt îndeplinite și pentru a recompensa performanțele bune.

Obiectivul unității de curs Managementul performanțelor constă în dezvoltarea abilităților și a competențelor privind conceptele, metodele de evaluare a performanței organizației, performanței manageriale, precum și a performanței angajaților, sistemul de indicatori care stă la baza determinării performanței, precum și metodele de optimizare a  performanței.

Cursul universitar Managementul performanțelor este destinat studenților ciclului II de învățământ universitar, masterat, și implică o cercetare multidisciplinară la nivelul unui grup variat de discipline complementare, precum managementul strategic, managementul operațional, managementul resurselor umane, comportamentul organizațional, sistemele informaționale, marketingul, contabilitatea. Pe parcursul predării acestei unități de curs, studenții-masteranzi vor obține abilitatea de a utiliza diferite metode, tehnici și instrumente specifice performanței individuale, organizaționale și manageriale.


 POO se bazează pe concepte fundamentale precum obiecte, clase, moștenire, polimorfism și încapsulare. Aceste concepte permit modelarea realității prin crearea de obiecte care combină datele și comportamentele asociate acestora.