Cursul de „Statistica
ramurii”, este ştiinţa care are ca obiect aplicarea metodelor statistice în
vederea masurarii, prezentării şi interpretării realităţii economice a
întreprinderilor din ramura de telecomunicaţii. În cadrul cursului se studiază
fenomenele sociale, economice de masă şi
caracterizează latura cantitativ numerică a acestora, stabilind dimensiunea,
dinamica, intensitatea, structura şi mutaţiile de structură, rapoartele de
interdependenţă dintre fenomene etc.
Cerinţele prealabile la însuşirea disciplinei „Statistica ramurii” sunt
cunoştinţele dobândite la cursurile de matematică, teoreie economică,
microeconomie, etc.
La rândul său disciplina
„Statistica ramurii” stă la baza studierii următoarelor cursuri de pregătire
profesională în domeniul Ingineriei și managementului în telecomunicații şi
anume: management, economia ramurii,
statistica ramurii, contabilitate, etc.
Disciplina „Statistica ramurii” ocupă un loc important în formarea competențelor specifice ale programului de formare profesională a studenților Obiectivele acestui curs sunt studierea metodelor statistice de caracterizare a fenomenelor şi proceselor social-economice de masă, a metodologiei de calcul a indicatorilor statistici şi a rolului acestora pentru fundamentarea deciziilor pe diferite structuri ierarhice ale ramurii de telecomunicaţii.
Formarea la studenţi a modului de gândire statistic necesar în procesul luării unor decizii economice logice, corecte şi totodată formarea unor specialişti eficienţi. Pentru aceasta studenților li se oferă cele mai recente date statistice.
Disciplina „Statistica ramurii” participă la formarea competențelor și abilităților profesionale ale studenților pentru a corespunde cerințelor pieței de muncă locale şi internaționale ce se află într-o continuă schimbare.
- Formator: Sava Lilia
Disciplina „Management strategic” este o disciplină universitară, parte integrantă a sistemului de management al firmei, deoarece este cel mai eficient instrument în gestionarea organizației, asigurând competitivitatea și dezvoltarea acesteia. Actualmente, la elaborarea strategiilor se aplică doar anumite abordări și metode, în urma cărora strategiile sunt aprobate pentru implementare ca fiind insuficient fundamentate, ceea ce duce la utilizarea ineficientă a resurselor. În acest caz, managementul strategic are menirea să educe studenților capacitatea de a dezvolta decizii strategice competitive, bazate pe o multitudine de abordări sistemice, integrate, de marketing, funcționale, dinamice, reproductive, de proces, de reglementare, de optimizare, administrative, comportamentale, situaționale etc.
- Formator: GANEA Victoria