Sectorul telecomunicațiilor se bazează pe prestare serviciilor
în care atât echipamentele, cât și relația cu clienții reprezintă temelia organizației,
iar succesul companiilor din acest sector are la bază succesul gestionării unei
relații optime cu clienții lor. “Statistica
este o știință care ne ajută să luăm decizii și să efectuăm concluzii în prezența
variabilității”. „STATISTICA ÎN TELECOMUNICAŢII” are la bază etapele de cercetare statistice care sunt
considerate elementele necesare pentru efectuarea oricărei analize statistice,
cum ar fi: colectarea datelor, prelucrarea datelor, analiza datelor și formularea
concluziilor. Statistica în
sectorul telecomunicațiilor, are ca obiectiv: ·
cercetarea fiabilității echipamentelor; ·
relația dintre clienți și furnizorii de servicii; ·
mentenabilitatea și disponibilitatea pentru creșterea
calității serviciilor oferite și, prin urmare, câștigarea satisfacției
clienților. O altă aplicație în statistică este reprezentată de înțelegerea comportamentului
clienților și definirea variabilelor semnificative care au un rol important în
analiza relației cu clienții, acest lucru realizându-se prin instrumente și
tehnici analitice și statistice puternice precum Analiza factorilor explicativi
și confirmatori, Analiza de regresie și Analiza Varianței (ANOVA), Analiza de
cluster, precum și Analiza de clasificare.
„STATISTICA ÎN TELECOMUNICAŢII”, urmăreşte formarea la studenţi a deprinderilor de a raţiona economic, de a interpreta logic informaţiile statistice, de a aplica judicios metodele specifice, de a interpreta corect rezultatele aplicării deprinderilor metodice, astfel încât după parcurgerea cursului să-şi poată însuşi un adevărat instrument de investigare şi cunoaştere a fenomenelor economice şi sociale cu caracter de masă.
Disciplina „STATISTICA ÎN TELECOMUNICAŢII” este adresată în primul rând studenţilor Facultăţii Electronică şi Telecomunicaţii, dar poate fi utilă şi altor studenţi şi doctoranzi care se ocupă cu efectuarea cercetărilor economico-statistice, cu calcule de prognoză și elaborarea deciziilor strategice.
II. PRECONDIŢII DE ACCES LA DISCIPLINĂ/MODUL
Cerinţele prealabile la însuşirea disciplinei „STATISTICA ÎN TELECOMUNICAŢII” sunt cunoştinţele dobândite la cursurile de MATEMATICĂ I,II (analiza matematică, algebra liniară, ecuaţii diferenţiale, teoria probabilităţilor), ECONOMIE GENERALĂ (microeconomie și macroeconomie), ECONOMIA RAMURII, ECONOMETRIE, CERCETĂRI OPERAȚIONALE, BAZE DE DATE etc.
La rândul său disciplina „STATISTICA ÎN TELECOMUNICAŢII” stă la baza studierii următoarelor cursuri de pregătire profesională în domeniul Telecomunicaţiilor şi anume: MANAGEMENT (managemenul financiar, management investițional, managementul proiectului, management strategic), MARKETING, CONTABILITATE (contabilitatea financiară, contabilitatea întreprinderii), etc.
- Teacher: Sava Lilia